Privatlivspolitik
Behandling af personlige oplysninger
1. Indledning
SmilingDinner.dk arbejder altid for at beskytte og respektere dit privatliv –
og det er altid vores intention og mål at behandle persondata forsvarligt
og hensigtsmæssigt. Med denne Privatlivspolitik ønsker vi at oplyse alle
besøgende på vores digitale kanaler (herunder vores hjemmeside, brugere
af online betalingssider og følgere på sociale medier) samt
samarbejdspartnere, kunder og potentielle kunder, om hvilke
personoplysninger der behandles af smiling-restauranter.dk.
Opdatering til COVID19 tilstand.
Sundhedsmyndighederne opfordrer restauranter til at registrere gæsters navne og kontaktoplysninger med henblik på smitteopsporing. Læs
mere her - Vi håber selvfølgelig ikke det bliver aktuelt, men skulle uheldet være ude, vil vi omgående advare dig og samtlige andre gæster der har været i SmilingDinner på et given tidspunkt hvis der er mistanke om Covid19 smitte.
Når du besøger os i den fysiske restaurant, kan du hurtigt tjekke dig in på vores hjemmeside her, Har du tidligere reserveret bord, eller har du før registreret dig hos os, skal du bare indtaste din mailadresse.
Vores ambition er, at dine personoplysninger behandles sikkert og
korrekt med hensyntagen til passende teknisk sikkerhed og organisatoriske
foranstaltninger. Det betyder, at vi benytter os af bruger- og
adgangskontrol, firewalls, og at vi løbende uddanner vores medarbejdere i
IT-sikkerhed, og at vores samarbejdspartnere deltager i at sikre
datasikkerhed.
Behandling af persondata sker i overensstemmelse med gældende
lovgivning om personoplysninger, herunder databeskyttelsesloven. Nærværende
politik gælder for alle SmilingDinner´s restauranter.
Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er enhver form for information om en identificeret
eller identificerbar fysisk person. Det vil sige, at det er alle former
for oplysninger, der direkte eller indirekte kan knytte sig til en person.
Det kan for eksempel være navn, adresse, telefonnummer og i SmilingDinner’s
Family Club også fødselsdato, og alder.
Hvilken behandling af personoplysninger foretager SmilingDinner?
Alt, hvad SmilingDinner foretager sig med personoplysninger, betegnes som
behandling, uanset om dette sker automatisk eller manuelt. Det gælder
f.eks. indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring,
tilpasning eller ændringer, samling, læsning, brug, videregivelse af
transmission, formidling, justering eller samkøring, begrænsning,
sletning eller tilintetgørelse.
2. Behandling af personoplysninger i SmilingDinner
2.1 Hvilke personoplysninger indsamles?
Når du besøger eller bruger vores hjemmesider, bruger vores apps og
øvrige digitale kanaler eller kommunikerer med os via digitale kanaler
eller telefonisk, indsamler vi oplysninger om dig. Vi registrerer og
bruger forskellige typer af personoplysninger afhængigt af, hvilke
produkter, kampagner eller services, du er interesseret i.
- Grundlæggende personoplysninger – f.eks. dit navn, dine
kontaktoplysninger og din fødselsdato.
- Oplysninger om de services og produkter, vi leverer til dig,
herunder hvordan du bruger dem og dine præferencer i den forbindelse.
- Handelshistorik/handelsinformation
SmilingDinner har placeret såkaldte ”cookies” i flere af vores digitale
kanaler. Disse cookies bruges til at indsamle oplysninger om, hvordan du
bruger den digitale kanal. Du finder yderligere oplysninger om, hvilke
cookies SmilingDinner har placeret i de digitale kanaler, og om hvordan du
sletter disse cookie i på dette link.
2.2 Persondata til tredjepart
Vi viderebringer ikke oplysninger til en tredjepart. Vi bruger ikke
dine informationer til andre formål end de formål, som er beskrevet i
denne Privatlivspolitik.
SmilingDinner kan benytte eksterne samarbejdspartnere/leverandører (og
databehandlere) til at udføre opgaver på vegne af SmilingDinner som for
eksempel formidling af ordre i WEB SHOP, IT-hosting og markedsføringsaktiviteter.
Eksterne samarbejdspartnere til SmilingDinner er via databehandleraftaler
underlagt samme krav til sikkerhed og pligt til beskyttelse som er anført
i denne politik.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger ikke bliver
misbrugt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, når
dine personoplysninger bliver brugt af andre end SmilingDinner, og vores
partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Uanset om vi videregiver dine personoplysninger til samarbejdspartnere,
som har forretningssted i lande inden for eller uden for EU, har vi indgået
aftaler med dem med henblik på at sikre, at deres niveau for
persondatabeskyttelse lever op gældende lovgivning.
Såfremt det bliver aktuelt med samarbejdspartnere uden for EU (i
tredjelande), vil der træffes særlige sikkerhedsforanstaltninger –
herunder ved aftaler, som indeholder standardkontraktbestemmelser for
overførsel af personoplysninger, som er godkendt af EU-kommissionen og
tilgængelige på EU-kommissionens hjemmeside.
Hvis du besøger eller kommunikerer med os via konti på de sociale
medier, hvilket vil sige tredjepartsplatforme såsom Facebook og LinkedIn,
kan SmilingDinner modtage oplysninger om din profil og dine interaktioner på
tredjepartsplatformen fra leverandøren af denne.
SmilingDinner videregiver endvidere oplysninger til andre, når det er nødvendigt
for at kunne opfylde aftaler med dig. Dette kan eksempelvis være i
forbindelse med ordreformidling, hvor SmilingDinner videregiver oplysninger til
din bank for at kunne gennemføre en ordre.
2.3 Hvad er formålet med behandlingen af personoplysninger?
Vi registrerer og bruger personoplysninger om dig af flere årsager. De
personoplysninger, som indsamles og behandles om dig, og som anført
ovenfor under pkt. 2.1, behandles af SmilingDinner eller deres respektive data
behandlere med henblik på at kunne tilbyde dig de bedste og mest
vedkommende tilbud – og sortere mindre vedkommende informationer og
kampagner fra. Det betyder, at vi registrerer og bruger dine
personoplysninger med følgende formål:
- At kunne sikre dig målrettede og vedkommende kampagner og tilbud.
- At kunne kommunikere med dig i forbindelse med kontakt via online
booking og bestillingssystemer, og konto på de sociale medier.
- At kunne analysere og gruppere gæster og potentielle gæster efter
valg, prioritering og præferencer, således at vi bedre kan målrette
vores markedsføringsindsatser, anbefalinger,
produktudbud/produktudvikling, tilbud og kampagner mm.
- At kunne vedligeholde, udvikle, teste og forbedre vores systemer, såsom
nyhedsbreve, online bestilling mm.
- Markedsføringsformål, herunder til markedsføring pr. post og
e-mail.
For fremadrettet at kunne holde dig orienteret om kampagner, tilbud mm
er vores service afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede,
beder vi dig oplyse om relevante ændringer af dine oplysninger via link på
vores hjemmeside eller kontakte os på support@restaurant-cafe-helsingor.dk.
Dit samtykke er naturligvis frivilligt. Fortryder du, har du mulighed for
nemt at trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os for udmeldelse.
2.4 Retsgrundlag og berettiget interesse i behandling af
personoplysninger
SmilingDinner behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende
lovgivning. Vi behandler derfor kun dine personoplysninger i forbindelse
med:
- Det er nødvendigt for at opfylde en aftale med dig, herunder
besvare dine henvendelser til os.
- Vi har et samtykke i form af din bekræftede indmeldelse.
- Direkte markedsføring og ejerbogsoplysninger til investorforespørgsler.
Vi registrerer og bruger kun dine personoplysninger, hvis vores formål
klart vejer tungere end din interesse i, at vi ikke gør det.
3. Hvor længe behandler vi dine personoplysninger?
Vi gemmer derfor dine personoplysninger, så længe dit medlemskab
opretholdes, og vi leverer en ydelse eller et produkt. Vi sletter dine
personoplysninger, når der ikke længere er et aftalemæssigt grundlag
for at behandle dem. Opbevaringsperioden er fastsat i henhold til de
forpligtelser SmilingDinner til enhver tid måtte være underlagt i henhold til
gældende lovgivning og offentlige myndigheder som Skat og til interne
revisionsformål, samt til sikring af dokumentation.
4. Sikkerhed i forbindelse med beskyttelse af personoplysninger
SmilingDinner ønsker at sikre høj sikkerhed omkring beskyttelsen af dine
personoplysninger, og vi har derfor relevante tekniske og
it-sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod
for eksempel uautoriseret adgang, ændring og tilintetgørelse.
5. Begrænsninger i forbindelse med udlevering af
personoplysninger
Vi videregiver umiddelbart ingen oplysninger fra vores systemer og
databaser, med mindre der måtte blive tale om oplysninger, som loven kræver,
i form af indberetninger til myndigheder.
6. Adgang til dine personlige oplysninger og ret til at klage
Du har, i henhold til gældende lovgivning, ret til på et hvilket som
helst tidspunkt at anmode om adgang til de personoplysninger, som vi
registrerer på dig. Endvidere kan du altid anmode om:
- At få rettet forkerte personoplysninger.
- At udtræde af SmilingDinner´s Family Club.
- At få slettet dine personoplysninger, som behandles af SmilingDinner.dk
Såfremt du ønsker at foretage én eller flere af overstående tiltag,
skal du rette henvendelse til support@smiling-restauranter.dk
eller registrere din udmeldelse via relevante links på hjemmeside og i
nyhedsbrev.
7. Behandling af personoplysninger om børn
SmilingDinner indsamler kan via registrering af familiens medlemmer og deres
fødselsdage have personoplysninger fra børn under 18 år – og det
forudsættes at registrering sker med værges samtykke. Hvis du bliver opmærksom
på, at et barn har givet os personoplysninger uden forældre eller værges
samtykke, kan du kontakte os på support@smilingrestauranter.dk.
8. Kontaktinformation
Hvis du har spørgsmål om, hvordan SmilingDinner.dk behandler dine
personoplysninger eller ønsker oplysninger og kontaktoplysninger om den
dataansvarlige i SmilingDinner, er du velkommen til at kontakte os på support@smiling-restauranter.dk
eller via post til:
Att.: SmilingDinner.dk Aps, Sct Olaigade 19, 3000 Helsingør.
9. Klager til Datatilsynet
Hvis du vil klage over SmilingDinner behandling af dine personoplysninger,
kan du indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København
K, telefon: 33 19 32 00, e-mail: dt@datatilsynet.dk,
www.datatilsynet.dk
10. Ændring af nærværende Privatlivspolitik
Vi opdaterer denne politik når vi skønner, der er behov for det, for
eksempel når vi udbyder nye ydelser eller ændrede tilbud og funktioner.
Den nyeste version af Privatlivspolitikken er altid tilgængelig på www.smiling-restauranter.dk.
Denne version er godkendt og offentliggjort 02. Oktober 2020.
a
taste of Denmark
* * * Get a taste of the old Denmark * * *